You can´t change your past but you can control your future.

England närmar sig med stormsteg men jag har inte tagit tid för att reflektera över det, utan har levt dag för dag och tagit allt som de kommit.. men även om askmolnet spökar hit och dit så vill jag hoppas på att jag kommer flyga dit på söndag.
Däremot så har jag så mycket tankar i mitt huvud och ibland så undrar jag om hur de får plats.
Får ibland återblickar från mitt förflutna då jag får se vad jag gör och hur jag tänkte just då... men det värsta är att jag bara kan se på men inte säga till utan gjort är gjort... Jag önskar att jag inte hade bågått dessa misstag men jag är väll en vanlig människa och vi människor får begå misstag och det brukar va så att vi lär oss av dom... men hur blire egentligen då man vet att man gör fel .. men det känns bra för stunden så man följer sin insikt och gör de.
Fick höra ett par kloka ord från en bekant idag:
-Du har varit med om så mycket tufft detta år , men vet du vad? du förtjänar bättre och du kommer få ett fint liv för jag tror på dig och allt dålig som hänt har nog lärt dig massor så nu vet du hur du ska agera klokt.
Denna person vet mycket om det som hänt mig detta år men den fanns på ett sätt där och försökte mig att hitta ur min onda cirkel.. och tack vare de så gav jag aldrig upp.. och nu har jag faktiskt tagit tag i mitt liv slutfört skolan och valt att åka iväg till England som Au pair i 1år.
Visst jag kommer aldrig glömma vad som hänt och det kommer komma en dag då jag kommer få ett slags återblick i huvet och se allt och kommer känna hur hjärtat slår snabbare och snabbare och tårarna kommer börja rinna och vem vet jag kanske faller ner på golvet och skriker som ett litet barn eller så kommer jag bara ta och slå mina knän blodiga i asfalten för att slippa känna smärtan av mitt förflutna...
Det är inte långt kvar innan jag lämnar denna stad som gav mig sår för livet , men ändå så finns det nåt som håller kvar mig och jag känner att jag inte kan åka från LKPG utan att göra en "sak" för sen när den e gjort det är då jag vet att jag gjorde rätt och att jag kan lämna mitt förflutna bakom mig och blicka mot framtiden.

Kommentarer
milena malmros säger:

Älskar din blogg mer och mer för varje dag <3

2011-05-24 | 22:28:39
Bloggadress: http://milenamalmros.blogg.se/
MATILDA ROSQVIST 14 ÅR säger:

hihi tack :D bra rubrik!

2011-05-24 | 22:45:09
Bloggadress: http://matildays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback