Det är ingen disneysaga, utan verklighet.

Det är typ 2 veckor kvar av skolan... 2 veckor innan gymnasiet e slut..2 veckor tills man är ute i vuxna världen och står på egna ben.. Helt sjukt kan inte fatta vart tiden gått...
I’m running, I’m scared tonight
I’m running, I’m scared of life


Typ så känner jag nu, jag vet inte riktigt vart jag kommer befinna mig när skolan e slut jag har inte en blekaste aning om nåt.Vet bara att jag inte vill stanna i LKPG det är min enda dröm, jag e så less på denna stad så det inte är sant och känner att det är dax att fara dit vinden tar mig, men frågan är vart vill jag fara? Vad vill jag med mitt liv? Varför vill jag bort från LKPG? Vad vill jag göra? Jobba? plugga vidare?
Vill jag bo hemma? Vill jag flytta hemifrån? Vill jag dra utomlands , resa leva livet? Kan jag tänka mig att stanna i LKPG 1år till?
Jag vet bara att jag vill bort från denna stad då det har hänt så mycket och sen vill jag bort från dig , jag vill glömma om vem du är, jag vill glömma att vi setts, jag vill glömma ditt namn. Fast kommer det hjälpa om jag flyr från problemen istället för att kunna lösa dom? Jo okeeej kalla mig feg eller vad f**n du vill.
20årig tjej tänker ni? Kolla på henne hon ler jämt.. hon är glad... men vad döljer denna tjej från omvärlden?
Visar denna tjej hur krossad och förstörd hon egentligen är? Visar hon att hon har fått va med om så mycket under 1år tänk er 1år 365 dagar....Det är så mycket hon fått stå ut med... jag tror inte att människor upplever så mycket drama, problem under hela sitt liv.
Hon ler mot världen med hennes hjärta och själ håller på att gå i bitar och hon väntar på ögonblicket då allt kommer bli bra , men hon är rädd och ser en bild i sitt huvud att det kommer sluta med att hon kommer ligga på asfalten med skrapande knän och ett krossat hjärta.

Allt som sker har en mening, men hur grym kan livet va om en tjej på 20år ska få så mycket skit att hon börjar glömma hur det känns att andas, utan  hon får kämpa för att få lite luft, hur kan en kille göra så att en stark tjej faller ihop och förvandlas till en tyst mus som inte vet sin plats i världen.
Hon hade allt men hon klagade ändå tills hon träffade honom, hon va trött på sitt tråkiga liv och tänkte äsh nu ska jag leva farligt jag ska testa gränser så får vi se om jag tycker om mitt liv mer. Men livet hon ville leva va inte så vackert utan hon insåg aldrig att när hon väll hade tagit första steget så skulle hon va fast och det skulle bli som en ond cirkel.
Hon trodde att hon valde ett mer actionfyllt.... men men hon hade feeel jävlit fel.
Världen hon blev bekant med var inte vacker utan den va grym hon fick se att inte alla är goda och att inte alla bryr sig om andra..Men allt detta var inte orsaken till varför hon låg i sin säng på nätterna och grät , allt detta var inte orsaken till varför hon en dag ville försvinna från denna jord..
Utan det va HAN som fick henne att hata sig själv, det var han som fick henne att skita i sig, det var han som fick henne att sluta säga ifrån, det var han som fick henne att vilja ta sitt liv, det var han som fick henne att nästan sluta andas... Hon ville bara ha ett mer äventyrligt liv med det hon fick var ett helvete och hon började inse att hon ville ut ur denna cirkel, hon kände att hon ville bryta sig fri från sin bur. En dag så sa hon till säg själv
-Detta är ditt liv låt inte någon bestämma över dig, låt inte någon ta det ifrån dig, du har bara denna stund på jorden ta vara på den.
Allt var lättare sagt än gjort och tillslut så hade hon hamnat på botten och de va då hon började ge upp hon önskade att någon skulle hjälpa henne, hon önskade att någon skulle se vad som skedde, hon önskade att hon skulle få det bra... men hoppet dog ut dag för dag innan hon tillslut gav sig och slutade kämpa.. hon va så trött på hur hennes liv såg ut , hon såg inget ljust i det längre och hon ville bara försvinna.
Bara för att man varit på botten så ska man inte ge upp utan man ska visa allt / alla som gjorde ditt liv till ett helvete.. att neeej kommer du inte krossa utan jag är stark jag kommer klara detta, det kommer bli bättre.
Det var det som höll mig kvar , för hade jag gett upp då hade jag inte varit här idag.
Jag vet hur ett helvete känns och jag vet att man kan ta sig ur det , men det är bara viljan och tron på att det kommer bli bättre .
Den tjejens livslust försvann en dag men det var nåt som fick henne att stanna kvar ett tag till på denna jord och det var hennes bästa vän.
Hon kollade på henne och sa lämna inte mig vill inte va själv i denna värld! jag är inget utan dig..
Om man känner att livet e skit för att nån har krossat dig som en snigel så behöver inte man ge upp och även om man inte vill leva , tänk på alla andra som hade saknat dig de behöver inte den smärtan.
Livet har sin fördelar och motgångar men det gäller att inte ge upp.

Kommentarer
bästa säger:

vi kommer du tillbringa super mycket tid tillsammans efter sommaren, det kommer bli grymt bästa. tänk positivt! vi har världens framtid tsm :D haha <3

2011-05-15 | 23:12:27
Anonym säger:

fyfan vad hemskt,började gråta när jag precis hade börjat läsa. så otroligt berörd man blir man känner din smärta genom din text :/

2011-05-15 | 23:25:34
cilla säger:

bästa vän! <3 du gör mig verkligen glad, bäst är du. det skulle vara tomt utan dig, och jag skulle inte vara någonting utan dig <3<3<3 finns ingen som du!

2011-05-15 | 23:27:26
M Sv: säger:

Bästa: awww jag älskar dig med och du är orsaken till att jag vill leva, du är orsaken till att jag vill andas , du är orsaken till att jag inte ger upp. <333



Anonym: Jo men det är ingen disneysaga direkt utan en verklig historia om hur fel man kan hamna i livet och hur man ska försöka hitta ett sätt att vakna upp ur sin koma.

Söt du är som blev berörd:)!

fast riktigt hemskt är det...

2011-05-15 | 23:32:21
Bloggadress: http://yoursweetheartgirl.blogg.se/
milena malmros säger:

Du skriver så fint tjejen :) jag förstår att du är förvirrad nu när studenten närmar sig men jag vet att du kommer klara dig fint.. De viktiga är att man är positiv och kämpar för sig själv.. i slutändan är det sig själv man ska leva med hela livet så inget är viktigare än att göra sig själv nöjd <3

2011-05-15 | 23:45:02
Bloggadress: http://milenamalmros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback