Insomnia

Behöver jag sömntabletter eller vill inte min kropp vila? Detta tillstånd har pågått sen sommaren 2010 och jag börjar bli jävligt less på att inte kunna somna då normalt folk ligger och drömmer sin 5 dröm eller nåt.
ÅHHHHHHHH! Helvete asså vad är felet på mig? liksom gått 1år snart och jag lyckas inte somna innan 4 på morgonen och sen vid 7 så måste jag upp och dra till plugget. Sömn i 3 timmar värt? njaa inte direkt kan väll skit i att sova helt enkelt.
Har hört att brist på sömn kan döda men vet inte om det är 100% sant , annars kommer jag va den som dör av  just sömnbrist.
Sägs ju att en människa klarar av att va vaken i max 4 dygn innan kroppen själv börjar säga ifrån och ta pauser och då blire så att man typ somnar men ändå medveten, kanske typ av blackouts?
Kommer inte ihåg längre hur länge sen de va som jag faktiskt sov gott och länge?! hmmmm sommaren 2010 jo innan de så decka jag vid 23 tiden men nu ere som jag inte är i behov av sömn så blir inte trött, sjukt jobbigt att inte kunna somna när man väll ska sova utan får typ tvinga mig själv men då blire ännu värre för då slutar det med att jag ligger i sängen i timmar och glor i taket, så efter 1timme så brukar jag alltid gå upp och göra annat typ dricka te med citron , gå ner till vardagsrummet och lägga mig i soffan och glo på tv eller så tar jag bara fram datorn och lägger mig i sängen igen och när jag inte längre kan hålla ögonen öppna då somnar jag...
Fast bara för att jag somnar så sent så brukar de bli så att jag sover för länge då och tänk er har jag verligen möjlighet att sova till 13 varje dag , när jag går i skolan?!
Nepppp okej detta problem måste lösas får väll kontakta vårdcentralen eller nåt be om sömntabletter eller så får nån förklara för mig, varför varenda människa ligger och sover om natten men jag sitter uppe och gör annat för kan ej somna..!
Vågar seriöst inte gå och lägga mig nu då det är en viktig sak i skolan idag och det är att jag har spanska prövning- hörförståelse så vad jag än gör så måste jag va vaken innan 12! Försover jag mig eller liknande så kan jag glömma mina meritpoäng...
Måste erkänna shit vad jag längtar till lördag då det är spanska-prövning skrivning i 6timmar,,,, mm ni hörde rätt 6 timmars prov på en lördag, lärare vad tänker ni med när ni väljer att lägga provet på en lördag?! eller aa ok jag fattar att det är svårt att hitta 6 timmar tillgängligt en vanlig skoldag då det antagligen finns fler som skriver prov då.
Så lördag joja det längtar jag till redan nu....
Känner att detta inlägg kommer bli 5 st A4 så nu har jag fått ur mig de viktigaste allt annat får jag spara till ett nytt inlägg , Hoppas att alla sover gott !
Lägger mig i sängen med datan och kollar på Gossip Girl.
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback