Dessa låtar betyder nåt för mig

Jag och Musik ja ni jag älskar musik typ bästa som finns och jag lyssnar alltid till inehållet i låtarna så har lättare av att beröras av den.
Men finns en del låtar som har en betydelse för mig .
Låtarna jag lyssnade på när jag mådde si och så och även låtar som gör mig glad.
Alejandro Lady Gaga:
Den låten lyssnade jag på mycket förra sommaren och även i år med vad låten betyder för mig: Jo den är ju grymt bra sen är det en låt om att släppa taget och gå vidare
Hon sjunger ju "dont call my name im not your babe"
Men den låten kan förknippas med dåliga grejer i mitt liv med men gillar den så kommer inte sluta lyssna på den
Cascada: Dangerous
Den låten e en bra danslåt! Men det jag tänker på när jag hör den är att man träffar på en kille och så är han inte den man tror och får se att det va ett misstag att lära känna den killen.

The Pretty Reckless: Make me wanna die
En typ rockig kärlekslåt om en tjej som inte riktig vet vad hon vill..
Jag lyssnade faktiskt på den när jag mådde dåligt pga massa skit
JUst dessa ord tänkte jag på "You make me wanna die, I will never be good enough for you"
När livet rent ut sagt va skit och man ville bara ge upp men gjorde inte de även om man mådde dåligt och va sårad osv. Fast man typ ville dö så kämpa man sig upp från botten !
Den låten gjorde mig stark igen.

Taylor Swift:You belong with me
En låt som gjorde mig glad och får mig att hoppas på att det kommer dyka upp nån kille som man aldrig vill släppa.¨
Den låten e min favo typ:)
Taylor Swift: Back to december
Finaste låten asså!!!! ojoj vad många tårar jag har fällt till den ska ni veta... en låt som jag lyssnat på repeat i 2 månader.
När jag lyssnar på den så tänker jag tillbaka på saker som hände förra året med ex och sånt..
Man tänkert typ tillbaka på sånt man gjort och man sitter och ångrar sig.
Låten handlar ju om hur en tjej dumpade en kille och nu sitter hon och ångrar sig då hon inser att hon älskar honom och darf sjunger hon"I would go back to december"Hon vill spola tillbaka tiden och ändra på allt.
Även ordet "You gave my all yor love all I gave you was goodbye"
Han gav henne allt men hon va feg och rädd för att känna så hon lämnade honom.
Asså nästan omöjligt förklara hur mkt den låten betyder för mig: låg jämt och tänkte på vad jag ville få ogjort och låg och grät i timmar..
Den är grymt fin och jag älskar den!

Taylor Swift:White Horse
Låt nummer 2 som jag lyssnade på konstant i 2månader
Handlar ju om en tjej som litade på en kille och älskade honom och allt så fick hon reda på att han hade varit med en annan...
Hon blev ledsen och insåg att det inte är en disneysaga och att prinsar inte finns... men så kommer han tillbaka och vill ha henne igen ber om ursäkt..
Han frågar henne
-Do you love me?
Yes
Can you forgive me?
........ no så lägger hon på luren.
Ibland så måste man vakna till och inse att man inte kan förlåta och måste bara gå vidare om man själv ska må bra!
Hilary Duff:

Someone's Watching Over Me

OM att bli sviken .. när man litat på nån och nån har lovat dig allt så kommer den och sviker eller så lovar den va vid dig men sen bara tar och drar.
dessa ord
"So I won't give up
No I won't break down
Sooner than it seems life turns around
And I will be strong
Even if it all goes wrong
When I'm standing in the dark I'll still believe
Varför ska man må dåligt pga av nån---
Varför ska man gå och va depp..
Det gäller att va stark och tro på sig själv och tro att allt kommer bli bättre.
Hilary Duff: What dreams are made of

have you ever wondered what life is about 
you ca search the world 
and never figure it out 
you dont have to sail the oceans,no no no 
happiness is no mistery 
and here and nowits you and me and... 

hey now,hey now 
this is what dreams are made of 
hey now,hey now 
this is what dreams are made of 
ive got somewhere i belong 
ive got somebody to love 
this is what dreams are made of

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback