Carpe diem

Människor har en tendens att planera i förtid och stressa ihjäl sig och blir det inte som man planerat då går de i väggen och börjar ångra sina liv. Men kom igen det är bara du som gör ditt liv så klaga inte du är den som skapat denna framtid och allt tänk på att ingen kan säga åt dig hur du ska leva ditt liv utan det är ditt och varje människas liv är unikt på sitt sätt.

Jag är bara 20 år gammal och jag har hela livet framför mig att se hur det kommer bli för mig i livet , jag erkänner jag är en av dom som stressar upp mig inför framtiden och går nåt åt skogen så vill jag bara ge upp, men det finns nåt i mig som tvingar mig att kämpa på och bevisa. Jag tänker inte bevisa för någon utan jag fortsätter kämpa för att visa mig själv att jag kan.

Så jag slutar med att planera mitt liv och hur jag vill ha det utan jag låter det bli som det blir för vadå att jag ska ha en lista att jag ska hitta mitt livskärlek innan jag fyllt 23 att jag ska ha min egna familj innan 25 och att jag ska ha en karriär innan jag e 30 .... Hör själva blir ju bara galen av att tänka så! Nu släpper jag detta och slutar pressa mig själv utan nu ska jag leva för stunden och ta en dag i taget .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback