Everything happens for a reason

Har haft en sån vecka då allt blir fel , vad man åstadkommer så blir man ändå inte nöjd med resultatet och börjar att pressa sig själv till att lyckas bättre nästa gång, men jag blir bara så irriterad på mig själv när jag tänker på hur lättlurad jag egentligen e, sen jag va en liten flicka så lärde mina föräldrar mig att va omtänksam, snäll,mm men en sak de glömde var att förklara för mig att inte varenda människa i denna värld vill ditt bästa och att det rent ut sagt är svårt att lita på någon.
Av naturen så är jag en sådan person som vill tro gott om alla och nåt som jag borde dra ner på är att ge folk chanser efter chanser , för har en person ljugit till dig eller svikit dig en gång så kan det hända igen men neeej neeej jag ger med mig tillslut och ger den en till chans och så sker de igen men jag ger chans efter chans... Sen finns det sådana typ av handlingar som aldrig bör förlåtas , fast vad gör jag?! joo till och med där ger jag med mig och tänker nej du är nog god egentligen det blev bara fucked upp förra gången..
Förlåta är gudomligt som det sägs och jag håller med helt klart, men ibland så är det lätt att vara efterklok...
Känner att om jag aldrig hade förlåtit Dig då hade jag inte hamnat i allt annat skit som du är involverad i och då kunde jag levt ett lugnt liv, men naee där va jag för snäll igen och gav en chans.
Tankarna flödar i mitt huvud och jag kan inte sluta resonera om hur mitt liv hade sett ut om jag hade tänkt och agerat klokt just den gången.. gjort är gjort och finns inget återvändå.
"Everything happens for a reason"

Kommer ihåg filosofi lektionerna då vår lärare berättade för oss att det kan vara så att allas liv är redan bestämda vid födseln och att man inget kan göra åt de utan allt som sker med dig är nåt som är förubestämt, på ett sätt vore de läskigt om det skulle va så att varje individs liv är planerat från vagga till grav men vi tror att vi själva bestämmer över våra liv... den frågan kan man ju resonera kring hur är det egentligen är våra liv förubestämda eller bygger varje person sitt egna liv.
Jag tror starkt på ödet och tror faktiskt att allt som sker har en mening.
Fast kan inte sluta undra över varför människor ska va så naiva och bara vilja visa att just dom har rätt och skita i alla andras varningar.
Det sägs att man lär sig av sina misstag men är det verkligen så då de finns folk som trampar i samma skit flera gånger fästan de vet vilka konsekvenserna blir...
Eller så tappar de förståndet och tänker äsh jag kommer komma undan med detta denna gång...
Men neeej jag tänker inte lägga mig i hur andra väljer att leva sina liv utan det är deras val, men tycker synd om en del som sabbar sina liv rakt av , fast skiter dom i de så behöver inte jag vara orolig heller.
Alla har ett liv och alla bestämmer över det.
Nu ere dejt med sängen som gäller.
PUSS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback