Ridningslektion och Restaurangbesök

Solen skiner här men hörde att det bara är +12 hemma i lkpg haha rätt åt er! Eller neej okej skoja..hihi^^
Igår va en busy day började med att jag skulle lämna R på station för dom hade nån slags friluftsdag igår de klättra paddla kanot osv.. Lämnade R på station vid 8 (uk tid) sen begav jag mig hem, fixade lite i huset med ,sen så sken solen så jag gick och la mig ute med min cosmo. Skypade även med mammi och brorsan .. I confess jag saknar er som bara den! och pappi och lisa med!
Men ni vet vädret här e lite strange^^ vid 15 tiden så begav jag mig till station igen för att hämta upp R och när jag lämnade huset så va det strålande sol och jag hade bara shorts och skjorta på mig och ballerina...men på 5 min så försvann solen och gissa vad? Jo det börja ösregna så jag och R fick springa hemåt men vi vart ändå dygnsura och det rann vatten från båda oss... man kunde seriöst tro att vi hade badat xD
väll hemma så spela jag och R "Just dance" och de va fettkul men kan säga en sak det käns idagxd..
Vid 17 så kom S hem så jag och R fixade oss för R skulle iväg på ridningslektion och jag ville följa med.
De va kul att se hur en ridlektion går till och jag tycker det ser så lätt ut att bah sitta på en häst och så men igår så såg jag att man verkligen måste anstränga sig och att benen får bra träning av alla rörelser man måste göra.
Men hennes lektion varade i 1 timme och efter de begav vi oss hem för att träffa M och sen vart det åka till en restaurang och käka middag där.
Restaurangen ligger typ 10 min ifrån deras hus och det va en jättemysig kinesisk restaurang.
Tyvärr så pajade min kamera 100 år sen och känner nu att det är dax att skaffa en ny.... och så glömde jag min blackberry hemma så har tyvärr inga bilder....
Det va fettgott iaf!
Vi beställde in 3 rätter var
jag började med Tai soppa för att sen gå över till anka ... men sättet på hur man skulle äta ankan på de va nytt för mig.
För servitrisen kom in med min anka in och tog fram kniven och skärde den i bitar och sen så såg jag även att det va bröd till ankan eller någon slags tortilla trodde jag ... och då förklarade dom för mig hur man äter den och de va bara att ta tortillan ta lite ankbitar hälla över sås och rulla in. De va ovanligt men det va gott!
Sen kom sista rätten in och jag beställde crispy chicken med grönsaker och sås och de va så gott! Men hade ju ätit soppa och anka innan så jag va ganska så mätt xD Juste testade även kinesisk öl igår.. Testigato tror jag att de hette.. sen var de även vin vi hade till och de va gott för jag e inte fan av rött vin men det igår de va gott, haha kanske börjar mogna till och lära mig att dricka vin.
Orkade inte med en efterrätt så fick bara annas och efter de så va alla mätta och glada och vi gick hem.
Så ja jag hade en fin dag igår!
Btw där jag bor nu asså e de typ svaret på Stockholms Östermalm eller de kanske e ännu bättre för här e de typ normalt att äga en Bentley eller Ferrari och husen e hur chicka.
Man e nog inte normal om man bor här och inte äger en Bentley ,Ferrari elr Merca .
Seriöst har inte sett en endaste volvo,ford kia eller nåt sånt här utan ser bara fettdyra bilar...
Men nu måste R till skolan så jag måste hjälpa henne att fixa sig!
Hörs sen!
Kisses<3
P.s ska köpa en kamera så snart kommer ni få massa bilder just hold on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback