"Många är här för att ligga"

Kände för att kolla på resor till Solen och då tänkte jag på Rhodos... Har hört att alla som åkt dit har så himla kuuuuul så why not det vore ju kul åka dit.. Men så klickade jag in på google och läste på om Rhodos och vad får jag se? Jo första jag ser nåt på expressen.... "Många är här för att ligga" asså rhodos e visst stället många ungdomar åker till för att festa för alkoholen e så billig och sen bjuds man visst på gratis sprit hela tiden...
Men en sak till är att folk festar och sen lämnar de klubben har sex och sen tillbaka till festandet... asså visst alla får göra som dom vill men är det inte på såna resor då man har störst chans att bli smittad av någon sjukdom??? jo för tror inte att så många tänker med hjärnan utan killarna tänker nog bara med kuken då och tjejerna e för fulla för att bry sig!
Det känns som allt kretsar runt alkohol och sex nu ingen tänker nånsin på nåt annat.... kan man inte bara åka på en solresa ha kul sola och aa visst klart att man kan festa men inte överdrivet och varför ska man supa ner sig så mycket att man slutar tänka!! Bara onödigt att Supa som en galning och sen så gör man nåt dumt och de kan va nåt som ger en konsekvenser för livet eller inte. Men det är inte värt att chansa"!
Känns som alla bara åker utomlands för att supa sig fulla och ligga runt... men jag skulle vilja åka bort i en vecka med vänner och ha kul sola, bada, gå ut äta på goda ställen shoppa och festa.
Har erfarenheter från vad som sker då man dricker för mycket och de e inge kul dagen efter för de första så mår man piss och vill typ bara dö... eller så har man gjort nåt dumt och ligger där med ångest.. eller så har man varit ännu dummare och följt med nån främling hem haft sex och då tänker man dagen efter hade vi skydd?
Det känns som folk blir modigare när dom dricker och även helt dumma i huvet!
Alkohol e gott ibland men gott är ju farligt.
Väljer man att dricka så tycker jag att man ska ta ansvar och inte bara supa sig redlöst full.
Hellre dricka några glas vin eller champagne än att shotta 20 shots och sen skölja ner det med 3 redbull vodka.
Meningen med alkohol e väll inte att bli så full att man inte ska kunna stå upp stadigt? neej utan mer av att känna denna avslappnade känsla då man är lagom full.
Och vem vill vakna dagen efter och vara döbakis?? eller vem vill spy halva kvällen..
Alla bestämmer väll själva vad dom vill göra och hur mycket de vill dricka och så.
Men jag har själv varit där då man testar hur mycket man tål och då man shottar shot efter shot och undrar hur full man egentligen kan bli.
Ibland så tar man till alkohol när man mår dåligt och bara vill supa bort dåliga minnen och problem, men tro mig inga shots vin hjälper utan när du vaknar dagen efter så är det dina problem du tänker på.
Alkohol har blivit som en vardagsgrej för folk och det känns som ingen kan ha kul utan och att alkohol är ett måste.
Jag va den dumma 17åringen en gång som festade varje helg och söp ner mig på typ varenda fest och kunde knappt minnas nåt av vad som hade hänt när jag vaknat dan efter.. jag va den som kunde dricka upp en hel flaska vin och massa tequlla, jag va den som spårade ur och strullade med halva festen. Jag va den som inte kom in på min egna 18årsfest då jag blev för full och jag va den som sårade folk på fyllan.
NU så ser jag annorlunda på mig själv och ser att jag faktiskt har lärt mig av mina misstag och börjat se att livet har mer att bjuda på än att man super ner sig varje helg..
NU är jag 20år och jag går ju ut på krogen och så men det som skiljer nu e att jag bara dricker lite och umgås med vänner och tar de chill, har inte längre någon suktan efter alkohol utan känns bara dumt att supa ner sig
döfull.
Jag har insett att när jag väll dricker för mycket så brukar det sluta illa så de e nog bäst för mig att hålla mig undan spriten och bara dricka lagom eftersom jag vet min gräns.

Kommentarer
FREDRIKA PERSSON säger:

SV; nån från Samsung :)

2011-07-06 | 18:23:09
Bloggadress: http://frdrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback